Vegán vagyok, de nem Marslakó

2021.06.10

Most már egyre többünket foglalkoztató vagy érintő témáról szeretnék írni.


Hogyan lettem növényevő? :-D

Igazából gyerekkoromban sem voltam nagy húsevő, sőt általában mindent úgy kellett belém könyörögni, bár a gyümölcsöket imádtam. Ránéztem a szerencsétlen állatra, és miután elgondoltam, hogy a tányéromon köt ki, rosszul voltam. Mindig is azt mondtam, ha csak gyümölcsön vagy zöldségen lehetne élni, én teljesen rendben lennék. :-)

Volt egy időszakom, amikor egy kis segítséggel próbálkoztam a tudatos izomépítéssel, ennek megfelelően egy kedves testépítő barátom étrendje alapján csordultig töltöttem magam hússal. Hát....nem igazán éreztem jól magam. Olyannyira, hogy megundorodtam a hústól.

Azért még néha-néha csirkemellet és halat eszegettem, de egyre inkább éreztem, hogy nekem, az emésztőrendszeremnek nem jó. Elnehezít.

Ennek a változási folyamatnak a részét képezte egy lelki tisztulási folyamat is, melynek hatására egyszer úgy döntöttem, hogy nem kívánok többé részt venni az állatkínzásban, illetve szeretnék egészséges maradni.

Milyen problémákkal találkoztam?

  • Először is az előítéletekkel. Nem eszel húst? Atyaég....tudod, hogy az egészségtelen. A hús kell a szervezetnek. :-D Oh, akkor csak salátán élsz. :-D
  • Másodszor az értetlen tekintetekkel, amikor a társaságban kimondod a bűvös mondatot: vegán vagyok, semmilyen állati eredetű ételt nem fogyasztok. Na jó, de egy kis halat vagy sajtot eszel? Iiiiiiiiiigen.....ahahaha :-D Szóval vannak fogalomzavarok még a köztudatban.
  • Harmadszor, nehéz hirtelen megfelelő ételt találni, amikor farkas éhes az ember.

Mi a nehéz benne?

  • Fel kell készülni mindenre is! :-D
  • Néha úgy érzem magam, mint egy frontra induló katona,aki az egész hadseregnek szállítja az ételt, mert viszem a reggelitől vacsoráig a menüt. :-D
  • Na de legalább, tudom, hogy mit eszek.
  • Sajnos Magyarország még picit el van maradva a többi ország mögött, főképp vidéken, ahol a hagyományos magyar konyhát nyomják.
  • Na ezek, azok a helyzetek, amikre fel kell készülni.


Tévhitek:

Nem eszem csak salátát.

Szeretném eloszlatni a fejekben ezeket a tévhiteket. Fantasztikus ételeket lehet elkészíteni zöldségekből és hüvelyesekből. Ha valaki ragaszkodik a magyar konyhához, azokat is lehet adaptálni.

Nem tudom a napi fehérje mennyiséget bevinni a szervezetembe.

A napi fehérjemennyiségem is fedezem a zöldségekből, magvakból, hüvelyesekből. 

Ami fontos része életemnek, azok a táplálékkiegészítők. Egy jó vitamin- és ásványanyag komplex, B vitamin, D- és K vitamin, és plusz növényi fehérjepor.

Ha nem eszel csak salátát, nincs energiád.

Az energiaszintem, ahogy áttértem a növényi táplálkozásra, sokkal magasabb lett, hiszen az emésztőrendszer kevésbé leterhelt, mint a húsevőké. Ha végiggondoljuk, hogy 24, de akár 72 óráig is emésztget szerencsétlen egy-egy húsfajtát. Gondolj bele, addig mi mindenre használhattuk volna ezt fel!

Aki vegán, az beteg vagy beteges.

Ahogy a bölcs indiai orvostudomány is látja, hogy pont, aki mértéktelenül eszik húst- hússal, az lesz előbb-utóbb beteg. A hús az tüzes, tehát fokozza az emésztőtüzet, amit, ha magas fokon égetsz, könnyen kiég. Így elkezdődnek az emésztési problémák. Puffadás, székelési zavarok, reflux. Ezek olyan jelek, amiket az emberek nagy többsége félresöpör, és bevesz valami "csoda gyógyszert". Itt kezdődik minden problémánk.

A vegán étrendet követők nem hízhatnak.

Amire figyelni kell! Hogy az olajos magvaknak magas a zsírtartalma, illetve sokszor magasabb a szénhidrát bevitel, ami nincs egyensúlyban a napi mozgásunkkal. Tehát, ha sok szénhidrátot és zsírt fogyasztasz, és emellett keveset mozogsz, hízol. Pont.  Valamint az elhízásnak lehet lelki eredete is.




Mivel segítek az immunrendszerem egészségének megőrzésében?

A növényi étrend követése mellett használok egyéb táplálékkiegészítőket. Ezeknél számomra fontos, hogy tiszta minőségűek legyen.

Lássuk csak mik ezek!

Növényi fehérje, multivitamin, Omega-3, B vitamin komplex, ásványi sók


Sokféle vitamin komplexet fogyasztottam már életem során, azonban a DoTerra által előállított vitamincsomagok felülmúlták mindegyiket. Kiváló felszívódását bizonyítja, hogy egyik télen átesett kisebb betegség után, 2 hét alatt ó energiabomba lettem. 

Azóta ezek a vitaminok az életem szerves részei.

Ásványi anyag komplex is kiválóan integrálható. Én például a napi fehérje adagomhoz adom, illetve smoothie-k hoz. Íze kicsit fura lehet elsőre, én ezért kevertem. 

© 2018 Timár Gabriella /Természetes gyógymódok szakértő, ayurvédikus terapeuta és Pilates oktató, tanár. Az oldal teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. A szöveget részben vagy egészben, illetve a képeket másolni, elektronikus vagy egyéb formában felhasználni kizárólag az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehet.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el